This post is in reference to my new hair post I did a couple days ago. I recently purchased a lace front wig from beautyshoppers.com. This was my second time using the site and I had been pleased with their service previously. My issue is with their false advertising…I purchased my new wig under the assumption that it was a remy human hair wig as stated on the website. Remy hair has all the cuticles going in the same direction, and all intact. The hair has a natural flow if all the cuticles are in the same directions and tangles less.

Once I got my wig, I tried it on and loved it. I washed it, which I do with all my new wigs, and I styled it. While styling the wig I noticed the ends of the hair felt really ragged. I figured once I curled the hair the ends would straighten out, and they did. Hair turned out beautifully as you guys saw, I posted pics immediately. The next day I was out the door headed to ATL. No problems, the first day…hair was fine. The second day, the hair started to tangle horribly in the back of the wig. I kept having to finger comb it to get rid of the tangles. Worrying about hair was not a priority since I was at Mardi Gras to have a good time…I threw a braid in my hair and kept it moving. Day three, more tangles and the hair kept bunching up…braided it again. At this point I am pissed, even non-remy hair shouldn’t have behaved like that.

On my way back to ATL I called beautyshoppers.com and informed them I was not satisfied with my wig. I explained to her that a remy human hair wig shouldn’t tangle like that. The customer service rep says to me…”that wig isn’t remy human hair, actually it’s not human hair either” at this point I am livid. I say to the rep that the wig is advertised as Remy Human Hair…she tells me “it’s not remy human hair unless it says 100% remy hair” Then she proceeds to tell me that I should have followed the directions that came with the wig. Almost like the fact that I was sold a wig that was actually synthetic but listed as human hair didn’t matter! It was my fault because I didn’t follow the directions to the T. I am defiantly pissed because I purchased this hair under the assumption that I was getting a remy human hair wig…why advertise it as that if it isn’t!

As a consumer I want to be able to make an informed decision on what I purchase. I am entitled to that option if am spending money with your company. Trick advertising or selective marketing is bad business. Either the wig is human hair or it isn’t. I shouldn’t have to make a guess as to what I am buying. So after a lot of back and forth they agreed to refund my money. I wasn’t going to post anything about this but I got some many inquires about my hair and where I purchased it. I wanted to give you guys the full info. If anyone is still interested in purchasing it, it is not 100% human hair…I think it may be 50/50 which is a human hair-synthetic mix. I wouldn’t recommend any type of heat styling, you should wear it as it. I did purchase a new wig locally today. Janet Collection Uptopia, 100% Pure Remy Human Hair wig. Pictures to come =)

Sorry for the long post…

14 Comments

  1. Wowww! Thats really messed up. smh thats false advertisement and they need to do something about that.

  2. Sorry to hear you had such a bad experience. I’ve never been big on wigs, but I did make the investment in getting Extensions-Plus hair for my sew-ins. Glad they refunded your money… and at the very least you got some cute pics with it 🙂

  3. I don’t even wear wigs but thank you for posting this!! People need to know! That is just wrong!! I won’t be shopping at that site.

  4. Yenyang77072

    The style you had previously with the gorgeous bangs, what kind of hair was that?

  5. That is so messed up!!! Good thing they did refund your money. The hairstyle is/was very pretty on you though.

  6. That is messed up, so glad I read this post. It’s good to know what kind of company they are. I’m glad you got a refund I would have done the same. Can’t wait to see the new hair.

  7. I feel for you. I had a similar exp. after purchasing a wig at a korean bss. One, I could barely try the wig on and feel it out due to the little Korean lady hounding over me like I was going to walk out with it. I semi liked it in the store so I bought and figured i’d just curl and doll it up. #wrong I washed the wig, dried it and all i got were fish hooks when I curled it.. horrible wig! I didn’t get my money back but decided to not spend my money in their establishment, as with myself and 3 daughters and it being so close to my house I spent alot there. Glad you got a refund!

  8. I feel for you. I had a similar exp. after purchasing a wig at a korean bss. One, I could barely try the wig on and feel it out due to the little Korean lady hounding over me like I was going to walk out with it. I semi liked it in the store so I bought and figured i'd just curl and doll it up. #wrong I washed the wig, dried it and all i got were fish hooks when I curled it.. horrible wig! I didn't get my money back but decided to not spend my money in their establishment, as with myself and 3 daughters and it being so close to my house I spent alot there. Glad you got a refund!

  9. That is messed up, so glad I read this post. It's good to know what kind of company they are. I'm glad you got a refund I would have done the same. Can't wait to see the new hair.

  10. That is so messed up!!! Good thing they did refund your money. The hairstyle is/was very pretty on you though.

  11. Yenyang77072

    The style you had previously with the gorgeous bangs, what kind of hair was that?

  12. I don't even wear wigs but thank you for posting this!! People need to know! That is just wrong!! I won't be shopping at that site.

  13. Sorry to hear you had such a bad experience. I've never been big on wigs, but I did make the investment in getting Extensions-Plus hair for my sew-ins. Glad they refunded your money… and at the very least you got some cute pics with it 🙂

  14. Wowww! Thats really messed up. smh thats false advertisement and they need to do something about that.

Pin It